A
Ad Rank i Google Ads er en metode, der bruges til at bestemme placeringen af betalte annoncer på Googles søgeresultatsider.
Auktionsindsigt er en funktion i Google Ads, der giver annoncører mulighed for at få mere detaljerede oplysninger om, hvordan deres annoncer præsterer i ift deres konkurrenter.
B
I Google Analytics beregnes en afvisning af din hjemmeside helt præcist som en en session, der kun udløser en enkelt anmodning til din Google Analytics-konto, f.eks. når en bruger åbner én side på dit website og derefter forlader det igen. Dette er din afvisningsprocent.
C
CPA er engelsk for Cost Per Acquisition, som vi på dansk kender som Pris pr. konvertering. Hvis du har strækkelig med data kan du bruge budgivningsstrategien Target-CPA/mål-CPA. Her kan du i Google Ads angive et beløb, som du gerne vil give for en konvertering.
CPC er en forkortelse for Cost Per Click, der er et udtryk der bruges meget i forbindelse med online annoncering, hvor du betaler pr. klik på din annonce, f.eks. på Google Ads. På dansk bruges også ‘klikpris’.
CPM er en forkortelse for Cost Per Mille, hvor mille stammer fra latin og betyder “per tusind”. På dansk betyder det altså “pris pr. tusind”.
K
Quality Score – også på dansk kaldet Kvalitetsresultatet – er en score, der har til formål at give dig en idé om, hvor højt Google rangerer kvaliteten af din annonce sammenlignet med andre annoncører.
P
PPC står for Pay-Per-Click, hvilket er en annonceringsmodel, der bruges i online markedsføring. Det er en måde, hvorpå annoncører betaler for deres annoncer baseret på antallet af klik, de modtager.
R
Remarketing er markedsføring til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside. Du har mulighed for at dele disse personer op i målgrupper, så de passer ind i din strategi for at nå de rigtige mennesker med de rigtige budskaber.
RLSA er en smart funktion inden for Google Ads, der giver annoncører mulighed for at målrette deres annoncer mod tidligere besøgende på deres hjemmeside, når de foretager søgninger på Google.
ROAS er en forkortelse for Return on Advertising Spend og bruges bedst til at beregne effekten af dine annoncer i Google Ads – altså evnen til at skabe omsætning med vores annoncer.
ROI er en forkortelse for Return on Investment og bruges til at beregne det samlede afkast på dine samlede omkostninger. Sagt på en anden måde er ROI er udtryk for hvor effektive dine investeringer er og udregnes som det procentvise afkast i forhold til omkostningerne.