Som Google Ads specialist og certificeret Google Partner opsætter og optimerer jeg profitable markedsføringskampagner i Google Ads, og skaber positive resultater online for virksomheder i hele Danmark.
Jeg optimerer dine kampagner, så du får maksimal værdi ud af dit budget. Med fokus på de rette søgeord og produkter, præcis budgivning, effektive annoncer og gennemarbejdede produktfeeds sikrer jeg, at din omsætning stiger – og at det også kan ses på bundlinjen.
Som Google Ads specialist har jeg arbejdet specialiseret med Google Ads over en årrække, og har dermed fuldstændig styr på hvilke muligheder og faldgruber, der ligger i platformen. For mig handler det om din forretning – jeg hjælper dig med at dokumentere at din annoncering på Google er rentabel og dermed giver dig og din forretning det største udbytte.
Lad mig hjælpe dig med at ramme de rigtige målgrupper og give dig det største udbytte af dine annoncer på Google. Vælger du mig som samarbejdspartner, er du sikker på at vælge en konsulent, der arbejder for din forretning og med respekt for dine budgetter.
Det er betydeligt nemmere at skabe gode resultater på en Google Ads-konto, hvor der er en optimal struktur. Oftest vil du se, at en mangelfuld struktur og opsætning af din konto kan give mange besøg af lav kvalitet, hvilket kan komme til at koste dig dyrt.
Det er best practice at arbejde med en granulær struktur af dine kampagner. På denne måde vil du sikre dig, at dit søgeord kommer til at matche din annonce bedst muligt. Hvis du eksempelvis gerne vil findes på “cykelhandler aalborg”, så præsenteres brugeren af en annonce, der matcher denne søgehensigt, og som de derfor klikker på – og det forbedrer dit kvalitetsresultat.
Men det er desværre ikke nok, at sætte kampagnerne op og så læne sig tilbage. For at vinde med Google Ads søgeannoncer, har du brug at aflæse dine resultater og agere derefter. Du kan teste annoncevarianter af, bud på søgeord, kampagneindstillinger – alt sammen med henblik på at sikre dig det bedst mulige resultat, som er lavere omkostninger til Google og en højere omsætning til dig.
Det er betydeligt nemmere at skabe gode resultater på en Google Ads-konto, hvor der er en optimal struktur.
Det er oftest dette, du som annoncør eller virksomhed er interesseret i. Herunder kan du blive klogere på, hvad Google Ads kan koste for dig – og hvilket udbytte det potentielt kan give dig.
Google Ads har ikke nogen fast pris. For nogle virksomheder er der afsat et fast budget i det samlede markedsføringsbudget til Google, for andre virksomheder er det den samlede omsætning, der ‘guider’ budgettet til Google. Du kan faktisk køre Google Ads annoncer for næsten ethvert budget. Som konsulent er det vigtigste for mig, at du får den maksimale profit ud af Google. Derfor skal spørgsmålet måske ikke være; ‘Hvad koster Google Ads?’, men i stedet ‘Hvad kan jeg tjene på Google Ads?’.
Hvis du før har spurgt et bureau eller en konsulent, hvad Google Ads koster og er stødt på svaret ‘Det kommer an på..’, skyldes det at mange faktorer spiller ind, når du skal afsætte et budget til Google. Din konverteringsprocent, produktet eller ydelsen du sælger, din konkurrencesituation, din fortjeneste eller dækningsgrad på det produkt du vil annoncere for er blandt nogle af de parametre, som du skal tage højde for.
I fællesskab kan vi finde disse data og jeg kan hjælpe dig med, at finde ud af, hvad Google Ads kan komme til at koste for dig – men også hvad du kan tjene på Google Ads.
For at skabe et profit-dreven budget til Google, har jeg brug for at kende til disse data fra din forretning og hjemmeside, hvilket ikke altid er let fremskaffe, men indsatsen er godt givet ud på længere sigt.
Når du skal afsætte et budget til Google, vil jeg altid anbefale et budget, som passer til din forretning, din konkurrencesituation og de produkter eller ydelser du sælger. Når du har fastsat et samlet budget til Google, skal du fordele budgettet til de kampagner du vil køre i Google Ads.
Til hver kampagne skal du bestemme dig for, hvor meget du vil give for et klik på et søgeord. Hvis du sælger konkrete produkter, så er denne øvelse nemmere end hvis du sælger ydelser og gerne vil have leads.
Når du skal bestemme dig for, hvor meget du vil give for et klik på et søgeord, skal du tage hensyn til fortjenesten på din konkrete vare. Samtidig skal du også tage højde for at ikke alle, der klikker på din annonce rent faktisk også ender med at købe noget af dig – også kaldet din konverteringsprocent. Kender du ikke din konverteringsprocent, er 2% en god tommelfingerregel.
Du kan i Googles søgeordsplanlægger se, hvad de historiske klikpriser har været på – og hvad de estimerede klikpriser er på de søgeord, som du gerne vil findes på. Jeg kan også give dig nogle konkrete bud. Skriv direkte til mig her.
Om din annonce eller indhold er relevant for brugeren, vurderer Google ud fra to specielle parametre; quality score og ad rank.
Google udregner Kvalitetsresultatet af dine annoncer på en skala fra 1-10. Med Kvalitetsresultatet sammenholder Google kvaliteten af dine annoncer, søgeord og landingssider. Ved at arbejde aktivt efter at få et højt Kvalitetsresultat, hjælper du Google med at præsentere gode annoncer for deres brugere, som de også klikker på. Til gengæld får du som annoncør lavere klikpriser på dine søgeord og annoncer.
Google Ad Rank – Annoncerangering – er en værdi, som Google ikke skilter med nogen steder – og som ikke har en fast skala. Til gengæld udregnes den bedst med regnestykket: Dit Kvalitetsresultat x dit bud på et søgeord. Ligesom din klikpris på dine søgeord, udregnes din Annoncerangering hver gang der foretages en søgning.
For at få en af de fire øverste annoncepladser i Googles søgeresultat, skal du have en høj Annoncerangering.
Annoncerangeringen gør to konkrete ting for dig som annoncør:
Du undgå at en konkurrent kan udkonkurrere dig i Google ved at bruge alene at bruge en masse penge
Du kan arbejd for at dine egne annoncer bliver vist flest mulige gange – og til den lavest mulige pris – ved at sikre et højt Kvalitetsresultat.
Se også Googles egen cheføkonom Hal Varian forklare, hvordan Google Ad Rank fungerer her:
Lad mig hjælpe dig med at ramme de rigtige målgrupper og give dig det største udbytte af dine annoncer på Google. Vælger du mig som samarbejdspartner, er du sikker på at vælge en Google Ads specialist, der arbejder for din forretning og med respekt for dine budgetter.
Mere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search AdsMere om Google Search Ads