Google Tag Manager er et værktøj, der er industristandarden blandt webanalytikere og online markedsføringsspecialister, når det gælder konverteringssporing og tracking af din hjemmeside. Desværre ser jeg fortsat at mange organisationer og virksomheder ikke har implementeret – eller overhovedet kender til – Google Tag Manager.
Google Analytics, Google Ads Conversion Tag, Facebook Pixel, Pinterest Pixel – der er masser af trackingkoder og cookies, som du skal have styr på, på din hjemmeside. Med Google Tag Manager kan du samle alle dine sporingskoder og indstillinger af Google Analytics ét sted.
Det betyder at du kan tilføje og fjerne sporing helt uden at åbne din hjemmesides kildekode.
Endnu en fordel ved dette er at du kan starte, stoppe og redigere sporingskoder på din hjemmesider direkte via GTM uden at skulle redigere i din hjemmeside.
Google Tag Manager er et ekstremt værdifuld værktøj i dit daglige arbejde med din hjemmeside.
Modsat andre tag management systemer er Google Tag Manager gratis. Den største ulempe ved dette er dog, at du ikke kan modtage noget support på opsætningen af din container. Til gengæld betyder Google Tag Managers stigende popularitet, at du kan finde et voksende community omkring værktøjet, der gerne vil hjælpe dig med din eventuelle problemer
I Google Tag Manager har du muligheder for at tildele forskellige bruger forskellige rettigheder. Dette er en fordel, hvis du sidder i en større organisationer eller får hjælp udefra, som et bureau eller en selvstændig Google Tag Manger Specialist.
Det betyder også, at du kan se alle rettelser i dine tags inden at en 3. Part publicerer dem. Dermed har du fuld kontrol over din hjemmesides sporing.
Med Google Tag Manager samler du alle dine sporingskoder i én container, der loader alle dine tags asynkron. Det betyder at de mange linjers kode fra Facebook, Google, LinkedIn eller en helt 4. part bliver loadet via GTM. Da disse mange linjers kode ikke skal indlæses via din kildekode på din hjemmeside, vil du opleve en marginal stigning i hastigheden på din hjemmeside.
Mere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag ManagerMere om Google Tag Manager