Vælg en side

Google ads bureau i Aalborg, der skaber resultater

Kasper Gregersen startede op som selvstændig Google Ads konsulent i Aalborg i oktober 2019. Som Google Ads konsulent opsætter og optimerer jeg profitable markedsføringskampagner i Google Ads, og skaber positive resultater online for virksomheder i hele Danmark. Jeg har arbejdet særligt meget med lead generation for mellemstore B2B-virksomheder, hvor jeg hjælper med at nå ud til både nuværende og nye målgrupper på verdens største søgemaskine.

Som PPC konsulent – Google Ads konsulent – og certificeret Google Partner specialiserer jeg mig at maksimere dine resultater i Google Ads. Jeg hjælper dig med at finde de rigtige søgeord og optimere dit budget til Google. Jeg kan optimere dine landingssider og annoncer og dermed sænke dine omkostninger til Google og samtidig øger din omsætning.

Derfor skal du vælge Kasper Gregersen som din samarbejdspartner til Google Ads

Som Google Ads konsulent har jeg arbejdet specialiseret med Google Ads over en årrække, og har dermed fuldstændig styr på hvilke muligheder og faldgruber, der ligger i platformen. Men for mig handler det om din forretning – jeg hjælper dig med at dokumentere at din annoncering på Google er rentabel og dermed giver dig og din forretning det største udbytte.

Ved at vælge mig som din Google Ads-samarbejdspartner sikrer jeg at din konto er optimeret efter de seneste retningslinjer og udnytter alle de muligheder som I har på platformen – med respekt for dine budgetter og mål.

Øg din omsætning med Google Ads - Kontakt mig nu

Lad mig hjælpe dig med at ramme de rigtige målgrupper og give dig det største udbytte af dine annoncer på Google. Vælger du mig som samarbejdspartner, er du sikker på at vælge en konsulent, der arbejder for din forretning og med respekt for dine budgetter.

Kontakt mig her

Hvad koster Google Ads?

Lad os starte med sidste først. Det er oftest dette, du som annoncør eller virksomhed er interesseret i. Herunder kan du blive klogere på, hvad Google Ads kan koste for dig – og hvilket udbytte det potentielt kan give dig.

Google Ads har ikke nogen fast pris. For nogle virksomheder er der afsat et fast budget i det samlede markedsføringsbudget til Google, for andre virksomheder er det den samlede omsætning, der ‘guider’ budgettet til Google. Du kan faktisk køre Google Ads annoncer for næsten ethvert budget. Som konsulent er det vigtigste for mig, at du får den maksimale profit ud af Google. Derfor skal spørgsmålet måske ikke være; ‘Hvad koster Google Ads?’, men i stedet ‘Hvad kan jeg tjene på Google Ads?’.

Hvis du før har spurgt et bureau eller en konsulent, hvad Google Ads koster og er stødt på svaret ‘Det kommer an på..’, skyldes det at mange faktorer spiller ind, når du skal afsætte et budget til Google. Din konverteringsprocent, produktet eller ydelsen du sælger, din konkurrencesituation, din fortjeneste eller dækningsgrad på det produkt du vil annoncere for er blandt nogle af de parametre, som du skal tage højde for.

I fællesskab kan vi finde disse data og jeg kan hjælpe dig med, at finde ud af, hvad Google Ads kan komme til at koste for dig – men også hvad du kan tjene på Google Ads.

For at skabe et profit-dreven budget til Google, har jeg brug for at kende til disse data fra din forretning og hjemmeside, hvilket ikke altid er let fremskaffe, men indsatsen er godt givet ud på længere sigt.

Estimer dit samlede budget til Google Ads

Når du skal afsætte et budget til Google, vil jeg altid anbefale et budget, som passer til din forretning, din konkurrencesituation og de produkter eller ydelser du sælger. Når du har fastsat et samlet budget til Google, skal du fordele budgettet til de kampagner du vil køre i Google Ads.

Til hver kampagne skal du bestemme dig for, hvor meget du vil give for et klik på et søgeord. Hvis du sælger konkrete produkter, så er denne øvelse nemmere end hvis du sælger ydelser og gerne vil have leads.

Når du skal bestemme dig for, hvor meget du vil give for et klik på et søgeord, skal du tage hensyn til fortjenesten på din konkrete vare. Samtidig skal du også tage højde for at ikke alle, der klikker på din annonce rent faktisk også ender med at købe noget af dig – også kaldet din konverteringsprocent. Kender du ikke din konverteringsprocent, er 2% en god tommelfingerregel.

Du kan i Googles søgeordsplanlægger se, hvad de historiske klikpriser har været på – og hvad de estimerede klikpriser er på de søgeord, som du gerne vil findes på. Jeg kan også give dig nogle konkrete bud. Skriv direkte til mig her.

Beregn dit maksimale bud på et søgeord til Google

Størrelsen på dit maksimale bud kan udregnes som: fortjeneste på din vare x din konverteringsprocent. Hvis du har en fortjeneste på 50 kr. på din vare og din konverteringsprocent ligger på 2 procent, bør du maksimalt byde 1 kr. for et klik – (50 x (2/100) = 1 krone pr. bud).

Fastsæt dit daglige budget til Google for e-commerce

Når du kender det maksimale du vil give for et klik i Googles søgeresultater, kan du herefte fastlægge dit daglige budget. Hvis vi tager udgangspunkt i ovenstående eksempel, og du gerne vil sælge 2 produkter om dagen via Google Ads, udregnes det som: 2 produkter / (2/100) = 100 kr. om dagen i budget til Google.

Dit samlede månedlige budget til Google for denne enkelte kampagne vil være: 100 kr. om dagen x 30,4 dage (det gennemsnitlige dage i en måned) = 3.040 kr.

Du vil med stor sandsynlighed opleve, at du i starten ikke vil få salg nok. Over tid vil du kunne opsamle data fra dine annoncer og med løbende justeringer og optimeringer vil effektiviteten stige og du vil begynde at kunne et løbende afkast fra dine annoncer.

 

Brug aldrig flere penge end du tjener

Ved at bruge denne udregning for hver søgeord i hver kampagne, sikrer du, at du aldrig bruger flere penge end du tjener på Google.

Fastsæt dit daglige budget til Google for serviceydelser og B2B

Modsat en shop, der sælger varer, kan du som en sælger af serviceydelser ikke altid regne med at en henvendelse er lig med et køb. Det er ikke nødvendigvis alle, der kontakter dig, der et match til din virksomhed og det er heller ikke sikkert, at alle der får et tilbud fra dig på din ydelse ender med at sige ja.

Udover din konverteringsprocent, skal du også tage højde for hvor mange kvalificerede leads du får, hvor mange tilbud du sender ud, og hvor mange af disse salg du får lukket. Der er altså mange flere variabler når du skal finde leads via Google Ads.

Heldigvis for dig, har jeg opsat et overskueligt regneark, hvor du hurtigt kan regne på, om det er rentabelt for dig at annoncere på Google Ads, hvis du gerne vil have flere leads. Regnearket tager både højde for dine omkostninger, din tilbudsprocess og den samlede ROI.

Modtag min Google Ads budget-beregner ved at indtaste dit navn og e-mail herunder.

Hvilken rolle passer bedst på dig?

Hvordan fungerer Google Ads søgeannoncer?

Google Ads er annoncerne, som du vil opleve i langt de fleste af dine søgeresultater på Google. De vil fremstå som et almindeligt søgeresultat, men vil være markeret med Annonce. Google viser i øjeblikket maksimalt 4 annoncer øverst i søgeresultaterne.

Med Google Ads søgeannoncer betaler du først når nogen klikker på din annonce – dette kaldes også PPC-annoncering, altså Pay-Per-Click – også kaldet en klikpris. Du betaler altså ikke noget for visningen af din annonce før en bruger klikker på den. Dette gør Google Ads til en kosteffektiv annonceplatform, hvor du kan målrette helt specialiserede søgninger, der er klar en når en bruger søger efter dit produkt eller service

For at ligge øverst i søgeresultaterne skal du betale Google. Prisen du skal betale afhænger af, hvilket søgeord du gerne vil findes på, da placeringerne afgøres i en hurtig auktion på hver eneste søgning der foretages. De virksomheder der vinder i Google Ads, betaler ikke nødvendigvis altid mest for søgeord (men det er selvfølgelig faktor). I stedet præsenterer de bedste virksomheder på Google Ads brugeren for den meste relevante annonce eller det mest relevante indhold – og vinder dermed auktionen.

Kvalitetsresultat og annoncerangering er dine vigtige parametre

Om din annonce eller indhold er relevant for brugeren vurderer Google ud fra to specielle parametre kaldet Quality Score / kvalitetsresultat og Ad Rank / annoncerangering.

HØJT KVALITETSRESULTAT GIVER DIG LAVERE OMKOSTNINGER

Google udregner Kvalitetsresultatet af dine annoncer på en skala fra 1-10. Med Kvalitetsresultatet sammenholder de kvaliteten af dine annoncer, søgeord og landingssider. Ved at arbejde aktivt efter at få et højt Kvalitetsresultat, hjælper du Google med at præsentere gode annoncer for deres brugere, som de også klikker på. Til gengæld får du som annoncør lavere klikpriser på dine søgeord og annoncer.

Annoncerangering afgør om din annonce bliver vist i søgeresultaterne

Google Ad Rank – Annoncerangering – er en værdi, som Google ikke skilter med nogen steder – og som ikke har en fast skala. Til gengæld udregnes den bedst med regnestykket: Dit Kvalitetsresultat x dit bud på et søgeord. Ligesom din klikpris på dine søgeord, udregnes din Annoncerangering hver gang der foretages en søgning.

For at få en af de fire øverste annoncepladser i Googles søgeresultat, skal du have en høj Annoncerangering.

Annoncerangeringen gør to konkrete ting for dig som annoncør:

  1. Du undgå at en konkurrent kan udkonkurrere dig i Google ved at bruge alene at bruge en masse penge, og
  2. Du kan arbejd for at dine egne annoncer bliver vist flest mulige gange – og til den lavest mulige pris – ved at sikre et højt Kvalitetsresultat.

Etablering og opsætning af Google Ads søgeannoncer

Det er betydeligt nemmere at skabe gode resultater på en Google Ads-konto, hvor der er en optimal struktur. Oftest vil du se, at en mangelfuld struktur og opsætning af din konto kan give mange besøg af lav kvalitet, hvilket kan komme til at koste dig dyrt.

Det er best practice at arbejde med en granulær struktur af dine kampagner. På denne måde vil du sikre dig, at dit søgeord kommer til at matche din annonce bedst muligt. Hvis du eksempelvis gerne vil findes på “cykelhandler aalborg”, så præsenteres brugeren af en annonce, der matcher denne søgehensigt, og som de derfor klikker på – og det forbedrer dit kvalitetsresultat.

Men det er desværre ikke nok, at sætte kampagnerne op og så læne sig tilbage. For at vinde med Google Ads søgeannoncer, har du brug at aflæse dine resultater og agere derefter. Du kan teste annoncevarianter af, bud på søgeord, kampagneindstillinger – alt sammen med henblik på at sikre dig det bedst mulige resultat, som er lavere omkostninger til Google og en højere omsætning til dig.

Lad mig vise dig dit potentiale.

Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2012, og har hjulpet alt fra startups til etablerede mellemstore danske virksomheder.

Skriv i formularen her et par linjer om, hvilke mål eller udfordringer du har med online annoncering.

9 + 12 =

Kan du ikke lide formularer?

Ring mig op på 31 52 14 40 eller skriv til mig på [email protected]