Vælg en side

Tracking og sporing – Konverteringssporing af din hjemmeside

Tracking og konverteringssporing af din hjemmeside kan være forretningskritisk for dig, uanset om du bruger penge på online annoncer eller ej. Med sporing får du indblik i dine brugers adfærd på din hjemmeside, hvilke sider de besøger, hvad de køber eller om de kontakter dig.

Jeg hjælper dig med at opsætte en fuld sporing af din hjemmeside, så du får en bedre forståelse for, hvad dine brugere laver. Med disse data kan du foretage mere kvalificerede valg i din markedsføring – og det kan vi godt li’ 👌

Hvorfor konverterings-sporing?

Du har brugt mange penge på en flot, ny hjemmeside. Dejligt, men giver den dig mere forretning? Det hjælper tracking og konverteringssporing dig med at finde ud af.

Webanalyse og effektmåling

Google Tag Manager

Google Tag Manager er industristandarden og ofte også omdrejningspunktet for opsætning af alt sporing på din hjemmeside. Med Google Tag Manager kan du samle alle dine konverteringsmål; det kunne være:

  • Udfyldt kontaktformular
  • Gennemførte køb
  • Opkald via hjemmesiden
  • Downloadede brochurer
    .. og meget mere

Google Tag Manager kan efterfølgende sende alt denne data videre til Google Analytics, Facebook eller LinkedIn.

Med Google Tag Manager sparer du både tid og penge. Du bliver fri for at involvere en webudvikler hver gang du vil opsætte ny sporing, men hvis du alligevel vil bruge en udvikler til det, bliver det billigere for dig, da han kan gøre arbejdet hurtigere.

Google Analytics

Google Analytics er et gratis webstatistik- og analyseværktøj, som samler data op om alt, hvad der sker på din side. Du kan således få indblik i, hvor mange der besøger din side, hvor de kommer fra, hvilke sider de besøger og meget mere. Men for at få fuldt udbytte af Google Analytics har du brug mere end en standardopsætning.

Med en korrekt opsætning af Google Analytics sammen med Google Tag Manager kan du få sat din data i struktur. Herefter kan du begynde at analysere kunderejser, hvilke marketingskampagner, der har præsteret bedst, hvilket produkt der bliver solgt mest og meget mere.

Hvis du synkroniserer dine data mellem Google Ads og Google Analytics kan du ligeledes begynde at se, hvor meget salg dine annoncer giver dig.

Facebook Pixel

Hvis du annoncerer på Facebook er en Facebook et must. Selv hvis du ikke annoncerer på Facebook endnu, vil jeg anbefale alle sider at få den opsat på lige med Google Analytics. Facebook-pixel er et lille stykke kode, som du skal indsætte på din hjemmeside.

Med en facebook pixel på din hjemmeside kan du spore dine besøgende og deres adfærd og sende det tilbage til Facebooks annonceværktøj. Du kan dermed spore på, hvor stort et afkast facebook-annoncering skaber – og hvilke facebookannoncer det præcis er.

En Facebook Pixel giver din hjemmeside superkræfter når du skal annoncerer, da den hjælper dig med at finde nye målgrupper baseret på dine tidligere besøgende eller kunder. Du kan altså udnytte din annoncekroner bedre på Facebook.

Facebook Pixel bliver også rigtig effektiv, når du med Google Tag Manager kobler konverteringssporing eller sporing af bestemte handlinger sammen med Facebook – ligesom i Google Analytics.

LinkedIn Insights-tag

Hvis du arbejder med B2B eller komplekse produkte eller ydelser er LinkedIn ikke til at komme uden om for dig. Og hvis du skal spore på effekten af din annoncering, skal du bruge LinkedIn Insights-tag.

LinkedIn er endnu ikke så avanceret som Facebook eller Google, men du får alligevel mulighed for at lave nogle komplekse målgrupper baseret på jobtitel, brancher og meget mere.

Med LinkedIn Insights-tag kan du sende data om dine brugers adfærd tilbage i LinkedIn, og dermed skabe kampagner baseret på, hvilke sider de har besøgt, hvor lang tid de har været på siden og meget mere.

Lad mig vise dig dit potentiale.

Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2012, og har hjulpet alt fra startups til etablerede mellemstore danske virksomheder.

Skriv i formularen her et par linjer om, hvilke mål eller udfordringer du har med online annoncering.

4 + 4 =

Kan du ikke lide formularer?

Ring mig op på 31 52 14 40 eller skriv til mig på [email protected]