Google Ads - Skal du vælge en specialist eller et bureau?
Annoncerer din virksomhed i Google? Uanset om svaret er ja eller nej, er der ingen tvivl om, at Google-annoncering kan være en effektiv kanal til markedsføring af din virksomhed. For selv med en mindre investering hver måned kan du få et flot udbytte, der kan være svært at matche på andre kanaler.
Om du så skal vælge en selvstændig Google Ads-specialist eller et bureau til opgaven er en anden sag. Der er ingen tvivl om, at både specialisten og bureauet er dygtige. Men der er også mange fordele, som man i højere grad oplever, hvis man vælger en specialist til at varetage ens virksomheds annoncering i Google.
5 fordele ved at bruge en specialist
Stærkere forståelse af din forretning
At have dybdegående indsigt og forståelse af din virksomhed og dine kunder er naturligvis vigtigt, når afkastet skal være størst muligt. For det er vigtigt at kunne optimere inden for kort tid, så der ikke bruges penge de forkerte steder.
En specialist sætter sig rigtig godt ind i din virksomhed, dine produkter eller ydelser og dine kunder. Det gør bureauet selvfølgelig også til en vis grad, men en specialist er trods alt alene om at håndtere din virksomheds annoncering. Derfor er det også nødvendigt at sætte sig så godt ind i virksomheden som overhovedet muligt, så man altid ved, hvad der sker i virksomheden og kan handle derpå.
Bedre indsigt i potentiale og muligheder
I bureauer kan det ofte være begrænset, hvor lang tid en medarbejder må eller kan bruge på dig som kunde. Den begrænsning oplever du ikke på samme måde hos en selvstændig specialist. Specialisten har i bund og grund ubegrænset tid til at optimere din annoncering. Og til at finde nye muligheder i markedet.
Når man har tid og mulighed for at sætte sig grundigere ind i en virksomhed og dens forretning, bliver det samtidig også nemmere at annoncere målrettet og effektivt. Begrænset indsigt i din virksomhed og dens kunder vil helt sikkert gøre det svært – eller i hvert fald mere udfordrende – at bruge dine annoncekroner så klogt og effektivt som muligt.
Tæt samarbejde og personlig kommunikation
Bureauer har ofte rigtig mange kunder på én gang. Ofte kan der også være flere medarbejdere, som står for at optimere de samme kunders konti. Disse ting kan besværliggøre arbejdet med at få mest mulig værdi ud af din virksomheds annonceringsbudget.
Med en specialist får du et tæt samarbejde, hvor det altid er den samme person, du er i kontakt med og hører fra, når der er opdateringer eller nyheder. Du får derfor også glæde af den mere personlige relation og tætte kommunikation, som alt andet lige vil følge med. Så slipper du også for at vide en masse om, hvad Google Ads er eller at svare på svære spørgsmål.
Hurtig rådgivning og eksekvering
Har du spørgsmål til din virksomheds annoncering i Google, som du gerne vil have svar på hurtigst muligt? Og ønsker du, at der er kort vej fra idé til handling? Så er en specialist et godt valg.
Med en specialist kan du få hurtig rådgivning og hjælp, der kan styrke din virksomhed online, f.eks. i forhold til om du skal vælge Google Ads eller SEO – eller kombinere de to. Og når der skal handles på en god idé eller bruges penge på nye produkter eller forretningsområder, klarer specialisten også dette lynhurtigt.
Altid nem at komme i kontakt med
Én af de store fordele ved at vælge en specialist er, at du altid har nemt ved at få kontakt med den ansvarlige person, som rent faktisk står for din virksomheds annoncering. Og dermed også den, som ved mest om din annoncering, og hvilke muligheder der kan være.
Du slipper desuden nemmere for lange svartider på mails eller at skulle vente på, at den ansvarlige medarbejder har tid til dig. Og netop følelsen af og erfaringen med, at man hurtigt kan få en snak med den ansvarlige person betyder meget. Især når din virksomhed bruger penge på annoncering hver eneste måned.
Ønsker du hjælp af en specialist?
Vil du gerne i gang med annoncering på Google eller optimere din eksisterende annoncering, er det godt givet ud at få eksperthjælp til opgaven. Om du så skal vælge en selvstændig specialist eller et bureau er selvfølgelig et valg, du skal træffe. Men med en specialist er du sikker på at få et tæt samarbejde, hvor du ikke skal frygte for lange svartider eller upersonlig rådgivning.
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig med din annoncering i Google. Med mange års Google Ads-erfaring fra både bureau og som selvstændig har jeg den viden og erfaring, der gør, at jeg hurtigt kan hjælpe din virksomhed.