Vælg en side

Få hjælp til facebook annoncering i aalborg

Det er ikke svært at komme i gang med at annoncere på facebook. Faktisk kan du blot ‘booste’ dit opslag, og så du er du i gang – og det er der ikke noget fordækt i. Du udnytter bare ikke hverken facebooks annonceringsmuligheder eller dine hårdt tjente penge på bedste vis, og derfor har du måske før hørt, at du aldrig skal booste dit opslag.

Som Facebook bureau har jeg arbejdet med annoncering på facebook over en årrække og leveret dokumenterbare resultater. Jeg har erfarringer fra en lang række annoncekonti, som jeg har arbejdet med, og jeg kan hjælpe dig med at dokumentere dit udbytte af facebook annoncering og dermed giver dig og din forretning det største afkast. Jeg har opbygget en struktur og en arbejdsgang til facebook annoncering, der sikrer at du altid udnytter dit budget til annoncering på facebook bedst muligt.

Din samarbejdspartner til facebook annoncering

Det er ikke svært at komme i gang med at annoncere på facebook. Faktisk kan du blot ‘booste’ dit opslag, og så du er du i gang – og det er der ikke noget fordækt i. Du udnytter bare ikke hverken facebooks annonceringsmuligheder eller dine hårdt tjente penge på bedste vis, og derfor har du måske før hørt, at du aldrig skal booste dit opslag.

Som Facebook bureau har jeg arbejdet med annoncering på facebook over en årrække og leveret dokumenterbare resultater. Jeg har erfarringer fra en lang række annoncekonti, som jeg har arbejdet med, og jeg kan hjælpe dig med at dokumentere dit udbytte af facebook annoncering og dermed giver dig og din forretning det største afkast. Jeg har opbygget en struktur og en arbejdsgang til facebook annoncering, der sikrer at du altid udnytter dit budget til annoncering på facebook bedst muligt.

Facebook annoncering priser – hvad koster det?

Svaret på spørgsmålet: “Hvad koster facebook annoncering?” er det samme spørgsmål som: “Hvad koster et barn?” – i begge tilfælde koster det dét, som du har råd til. Du kan faktisk køre Facebook annoncer for næsten hvilket som helst budget. Du vælger selv dit annoncebudget – et samlet beløb for hele kampagneperioden eller et dagligt budget, som du vil bruge i løbet af kampagnens levetid.

Et andet svar er, at du skal bruge nok på facebook annoncering til, at annoncerne kan køre over en periode 4+ uger – og at du samtidig også luft i det samlede budget til at se resultaterne og teste andre annoncevarianter af. Når du har fundet den rette ‘formel’ for din forretning, er svaret herefter, at du kan bruge så meget du vil på facebook annoncering – så længe det stadig er profitabelt for dig.

Modsat Googles Ads søgeannoncer, betaler du på facebook per visning, og derfor er din målgruppesegmentering, budgetter og konverteringssporing ekstra vigtig – ellers kan facebook annoncering hurtig blive en dyr fornøjelse. Valg af målgruppe, kvaliteten af annoncen (indhold og engagement), annoncerangering, årstiden og det samlede budget er alle faktorer, der spiller ind på, hvad en annonce på facebook vil koste dig.

Annoncering på Facebook har ikke en fast pris

Annoncering på facebook har ikke nogen fast pris. For nogle virksomheder er det den samlede omsætning, der fastsætter budgettet til Facebook, for andre virksomheder er der afsat et fast budget i det samlede markedsføringsbudget til Facebook.

Hvordan fungerer facebook annoncering?

Facebook har tre grundlæggende kampagnemuligheder, der afspejler købsrejsen hos en bruger: Kendskab, overvejelse og konvertering. For at komme bedst i gang med facebook annoncering skal du gøre dig nogle tanker om, hvorfor du vil annoncere og til hvem; måske vil du sælge mere eller have have flere leads. Andre virksomheder vil gerne bruge facebooks annoncer til at øge kendskabet til deres virksomhed eller få mere trafik på deres hjemmeside. Og måske vil du gerne have fat i nygifte par, som leder efter en bryllupsrejse, mens andre gerne vil lave et jobopslag målrettet IT-konsulenter.

Uanset hvordan du kombinerer det, er facebooks algoritmer gode til at matche forskellige målgrupper med forskellige kampagnemålsætninger. Facebook-annoncer kan være lige så simple eller avancerede, som du ønsker, men nogle af de avancerede annoncetyper kræver et minimumsbeløb for at fungere optimalt, og har ligeledes brug for, at du har opsat en facebook pixel på din hjemmeside for at kunne spore på om dine annoncer skaber et salg eller et nyt lead.

Se en film fra facebook selv, hvor de forklarer, hvordan deres kampagnestruktur fungerer.

 

Opsæt en Facebook Business Manager

For at udnytte alle facebooks annonceringsmuligheder, har du brug for at oprette en facebook business manager konto og annonceadministrator til din facebook side. Det kan du gøre på her. Herefter skal du tilknytte en facebook pixel til din hjemmeside.

Hvad er en facebook pixel?

Facebook-pixel er et lille stykke kode, som du skal indsætte på din hjemmeside. Med en facebook pixel på din hjemmeside kan du spore dine besøgende og deres adfærd på din hjemmeside; du kan altså konverteringsspore. Med fuldt opsat konverteringssporing via en facebook pixel, kan du konkret se, hvilke annoncer der giver dig et afkast – og hvor stort det afkast er – ift. til hvor mange penge du har brugt på annoncering.

Uanset om du vil annoncere på facebook lige nu ellers ej, anbefaler jeg altid at du opsætter en facebook pixel på din hjemmeside med det samme. Du kan samle data op på brugere, der besøger din hjemmeside i op til 180 dage. Det betyder, at hvis du opsætter din facebook pixel nu, men måske først er klar til at annoncere om 6 mdr., så du kan du gøre brug af den data, som din facebook pixel har samlet op i mellemtiden.

Øg din omsætning med Facebook annoncering – Kontakt mig nu

Lad mig hjælpe dig med at ramme de rigtige målgrupper og give dig det største udbytte af dine annoncer på Facebook. Facebook annoncering behøver ikke kompliceret eller svært, men for at udnytte mulighederne kræver det godt kendskab til mulighederne på platformen. Vælger du mig som samarbejdspartner til din facebook annoncering, arbejder jeg med respekt for dine budgetter.

Lad mig vise dig dit potentiale.

Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2012, og har hjulpet alt fra startups til etablerede mellemstore danske virksomheder.

Skriv i formularen her et par linjer om, hvilke mål eller udfordringer du har med online annoncering.

10 + 7 =

Kan du ikke lide formularer?

Ring mig op på 31 52 14 40 eller skriv til mig på [email protected]