Indlæser indlæg...
  • På besøg i Help Marketing

    Hvordan installerer du Google Tag Manager – og hvad kan du egentlig bruge det til? Dét og meget mere snakkede jeg med Eric fra Nochmal om.   I afsnittet snakker vi bl.a. om: Hvad Google Tag Manager er og kan Hvad Google Tag Manager koster Hvordan du opsætter Google Analytics i Tag Manageren. Optagelsen blev…

  • Spor 404 fejl med Google Tag Manager

    I denne artikel vil du lære, hvordan du sporer 404-fejl – og finder hjemmesiden, hvor det døde link er – med Google Tag Manager. Ved at spore dine 404-sider vil du kunne opfange og løse problemer, der ødelægger brugeroplevelsen på din hjemmeside. Vi har sikkert alle oplevet at blive mødt af en 404-side mens vi…

  • Mål på scroll depth med Google Tag Manager (2018 guide)

    Den vigtigste parameter for at vide, om dine brugere rent faktisk læser eller bruger dit indhold aktivt, er scroll depth – eller rulledybde. I denne artikel vil du lære trin for trin, hvordan du opsætter Google Tag Manager til at spore scroll depth på dine sider. Sidevisninger, tid på siden, afvisningsprocenter og konverteringer typisk været…

  • Mål antal klik på mailto-links i Google Tag Manager

    Mange (inklusive mig selv) benytter stadig muligheden for at en bruger kan kontakte hjemmesiden via en e-mail, og det er derfor relevant at vide, hvor mange der rent faktisk klikker på din e-mail – også selvom de ikke nødvendigvis skriver noget til dig. For at gøre en e-mail klikbar på sin hjemmeside, benytter man sig…

  • Opsæt Universal Analytics i Google Tag Manager (2018 guide)

    At opsætte Universal Analytics vil ofte være det første tag i din container i GTM. Google skriver da også selv at GTM og UA i vid udstrækning er integrerede programmer. Hvis du allerede har opsat UA på din hjemmeside, skal du migrere dine data over til din nye container, så du undgår at tracke dobbelt…

  • Hvad er Google Tag Manager (2018 guide)

    Introduktion til Google Tag Manager Google Tag Manager er et 3. parts værktøj, der hjælper dig med at implementere og vedligeholde tracking af din besøgendes færden på din hjemmeside eller hjælpe med at sende dataene videre til andre 3. parts-tags. Ved hjælp af Google Tag Manager – eller GMT – har du ét sted, hvor…